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Sunday, December 1, 2019

Prout cycle & Middle East

Baba
Prout cycle & Middle East

Ananda Marga philosophy states, "Nobody can stop the rotation of the social cycle, not even the sadvipras. They stay in the nucleus of the social cycle, wakefully and vigilantly observing the process of rotation. One after another, one age follows the next: Vipra after Kśatriya." (1)

Ananda Marga philosophy states, "The rule of the social cycle is that the Shúdra Age is followed by the Kśatriya Age, the Kśatriya Age is followed by the Vipra Age...This kind of social rotation is the inexorable law of nature." (2)

Ananda Marga philosophy states, "It is not easy to establish the Vipra Age after the Kśatriya Age, but once it is established, the Vipra Age quickly gains a strong, octopus-like hold over kśatriya society." (3)

Ananda Marga philosophy states, "The samája cakra [social cycle] moves on. After the Shúdra Age [the age of manual workers] comes the age of warriors – that is, the Kśatriya Age; next comes the Vipra Age." (4)

Comment: According to Prout philosophy, in the social cycle when one age ends another begins. In the natural progression of the social cycle, the ksatriyan era precedes the vipran age, not the vaeshyan era.

The west was anticipating that after the ksatriyan rule in the Middle East those regions would embrace western democracy - which comes under the umbrella of capitalism or the vaeshyan era. Western leaders thought that after the fall / removal of Saddam Hussein in Iraq, then western-style democracy would fill the void. But that did not happen.

Rather the social cycle ran its natural course, and the vipran era came into vogue. That means those Islamic clerics came to power and rule. For instance, in Iraq there is a fight between the Shia dominated government and the Sunni dominated forces. In Iran, we see Shia oriented clerics with their Ayatollah as the supreme ruler.

In sum, throughout the Arab world, viprans in the form of Islamic clerics are coming into power and imposing Islamic law. This is evidenced in both Iran and Iraq etc, as well. These all are classic, textbook examples of Shrii Prabhat Ranjan Sarkar’s Prout theory and the social cycle: How it advances from the ksatriyan era to vipran era - not vaeshyan era.

Nowadays in India the vaeshyan era is in full flow, i.e. money is everything. People even worship and pray to God for money. Shrii Prabhat Ranjan Sarkar’s Proutistic teachings are so practical and meaningful. It is our duty to promote His philosophy and remove the suffering of the common people.

In Him
Viplava

References
1. Human Society - 2, Shúdra Revolution and Sadvipra Society
2. Human Society - 2, The Vipra Age
3. Human Society - 2, The Vipra Age
4. Problems of the Day, #34

== Section: Prabhat Samgiita ==

तुम मुझे अपना प्रेम और आशीर्वाद देते रहे ।

प्रभात संगीत 801 तूमि आमाय भालो बेसेछिले, आमि तोमार  पाने ताकाई नी...

भावार्थ
हे परमपुरुष बाबा ! तुमने मुझे प्यार कर अपना आशीष  प्रदान किया, पर मैंने तुम्हारी ओर देखा तक नहीं। मैंने उसकी कोई कदर  ही नहीं की और न ही उस ओर ध्यान  दिया। तुमने कृपा कर मुझे सब कुछ दिया, पर बदले में मैंने तुमको कुछ भी नहीं दिया। अपने ही घमण्ड  में डूबे रहने के कारण मैने तुम्हारे चरणों में अपने को  समर्पित  नहीं किया । फिर भी, तुम मुझे कितना प्यार करते हो ! तुम कितने दयालु  हो।

मेरे प्रिय बाबा ! मेरे जीवन के उन काले कुहरे से  भरे अँधेरे  दिनों में जब मैं अकेला असहाय और और दुखी था, उस समय तुमने मेरा हाथ पकड़कर धीरज बँधाया  और प्यार से अपने साथ रखा। उन अँधेरे  काले दिनों में मुझे बचाते हुए कटीले रास्ते में तुम घायल भी हो गये थे पर मैंने तुम्हारे कष्ट को दूर करने के लिये कोई मरहम तक नहीं लगायी, मैं कितना स्वार्थी था।

बाबा ! तुम कितने दयालु हो, तुम मुझे हर परेशानी  में मदद करते हो। मेरे दुख  भरे दिनों में जब मैं खतरे में होता हूॅं और घबरा  जाता हूँ , उस समय तुम मुझे अपने प्यार  से पुचकार  कर धीरज बँधाते  हो ।  फिर भी  मैं तुम्हारे  इस संसार में तुम्हारी इच्छा के अनुसारआम जनता के हित  में  किसी भी काम न आ सका। मेरे  स्वयं के उदासीन होने  के कारण मेरा कोई उपयोग तुम्हारी सेवा  में नहीं हो पाया। मैंने अपना पूरा  समय बेकार  ही खर्च  किया फिर भी तुम मुझे अपना प्रेम और आशीर्वाद देते रहे ।

हे मेरे सबसे अधिक  प्रिय  बाबा !  तुम केवल मेरे  हो, तुम मेरे सब कुछ हो, तुमने अपनी अहैतुकी कृपा की वर्षा कर मुझे अपना लिया है। 



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